Rychlo-report ze SEOVibes v Budapešti

Podzim 2023 se u mě nese ve znamení konferencí. 🥰 Před pár týdny proběhl SEObootcamp kde jsem měl přednášku o Google Search Console, nyní jsem byl na SEOVibes, blíží se konference Marketingové Plzně a v listopadu plánuju Search Summit v Barceloně. Zkrátka děje se toho teď hodně a proto jsem ožil trošku více na Twitteru a ožiju i zde.

Níže naleznete pár zajímavých informací, které si z Budapešti odnáším a které třeba budete moc využít ve vašich SEO strategiích. Snažil jsem se vždy to hlavní tweetnout (spíš asi Xkovat) takže zde jen trošku malé rozšíření…

Jak se odlišit od ostatních?

Velice se mi líbila přednáška ve které Robert Niechciał poukazoval na fakt a to že většina z nás jde do SERPu se stejnými zbraněmi jako ostatní. Že všichni přepisují stále to samé a že se vůbec neodlišují od ostatních. Myšlenka na závěr „don’t outrank them – outsmart them“ byla super.

Ve stejném duchu se vedla přednáška od Kyle Roofa o tom jak testuje v území nikoho jednotlivé ranking faktory. Líbilo se mi, že dokáže vytvořit relativně spolehlivé „neutrální prostředí“ na testování a určení toho zda-li je něco ranking factor nebo ne. Prý se nemáme dělit o to co ukazoval, ale Rozhodně to je cesta jak se odlišit v rámci strategie.

Posun oborem

Ještě jsme stále neopustili první blok přednášek a musím se zmínit i o Mihai Vânător, který ukazoval jak řídí agenturu. Má to směr, má to cíl, neprodávají hodiny ale řešení. Specializované týmy které obsahují expertizu a soustředí se na jednoho klienta. Automatizace procesů, reportingu, hluboká analytika. Jo to mě opravdu hodně bavilo pozorovat.

Velice se mi líbila i přednáška od Damian Sałkowski o tom jak lze rychle začít v dnešní době s daty. Padlo zde spoustu tipů jak na to využít ChatGPT, jak pracovat s Make.com a spoustu dalších nástrojů. Reálně už nepotřebujete nic extra abyste se do toho dostali. Jak? >> To naleznete v dokumentech k přednášce.

Focus na uživatele / data

Velice se mi líbily některé přednášky z posledního bloku, který byl spíše o automatizaci. Trošku jsem byl zklamaný Gaborem Pappem, jelikož měl přednášku 1:1 ze SEOzrazu 2020, která mě v té době nadchla, takže jsem doufal v nějakou další pecku – což se nestalo – snad příště. 😔 Každopádně i tak musím znovu zmínit use case custom content gapu v Google Sheets pomocí query díky kterému si můžete udělat content gap nad více slovy, než kolik jich běžně nabízí Ahrefs.

Velice mě bavila přednáška Alexe Galinose z Hoppa, což je odboba Flixbusu o tom jak spojil data o návštěvnosti s konverzností – zjistil že místo fancy slov s vysokou hledaností by se měl vrámci SEO strategie focusovat na to kde má velkou konverznost a ono to fungovalo…

Btw ona ta datová výzva na trackování konverznosti konkrétních slov z pohledu SEO je hodně těžká (v PPC to ještě nějak jde), ale z pohledu SEO je to hardcore. Každopádně když nepůjdete přímo po slovech , ale půjdete spíše po stránkách/schématech tak k relativně dobrému cíli dojdete. Dobrým vstupem do této problematiky může být SEO klíčovka od Edmondsona z roku 2016, ale zase pozor je to rozpad na slova a ne na stránky.

… a jejich společnosti to reálně umožnilo generovat peníze v období, kdy potřebovali vykrýt menší počet zakázek. Takže kombinace konverznosti & témat & hledanosti & trendovosti minimálně na B2C webech může být skutečně silná.

Na závěr ještě musím vypíchnout poslední přednášku od Raluca Radu o tom jak dělali content marketing. Byla to super case-study o tom jak vše drivovali skrz čísla / hledanosti / … což jim sice generovalo super traffic, ale negenerovalo jim to peníze u jejich cílové skupiny. Z této „špatné cesty“ je zachránilo to že obsah sdíleli na FB a jedna z jejich sledujících jim napsala že hezké, ale že daný problém řeší jinak (značka se pozicovala prémiově)

Takže pak popisovala jak si udělali cílovky, zjistili co jejich lidé chtějí a reálně změnili kompletně směřování projektu. Sice si tak zmenšili návštěvnost, ale reálně začali pomáhat té cílovce a generovat tržby. Ve výsledku šli za cílovkou tam kde byla a nestavili vše jen okolo jejich webu. V otázkách se ji někdo psal jestli má jít se svým obsahem na TikTok nebo ne a odpověď byla jsou-li tvoji uživatelé na TikToku >> tak jdi na TikTok.


… není toho TADY málo? Nejspíš ano – tipů mám zapsáno rozhodně více a dostal jsem pár myšlenek co musím rozhodně vyzkoušet a taky víc promyslet. Ale ty už si nechám pro Patreon, kde se ke konferenci vrátím a rozeberu ji více do detailu během následujících dní (čekám na slides).


Má smysl jet na příští ročník SEOVibes?

V příštím roce nás čekají tři konference SEOVibes. V únoru by měla proběhnout menší konfera DubAI, někdy na jaře proběhne nejspíš akce za našimi hranicemi v Polsku a na podzim by měla proběhnout linkbuildingová akce na Kypru.

Každopádně dokážou-li organizátoři udržet zajímavý program a řečníky jako se jim podařilo tady v Budapešti, tak za mě rozhodně má smysl se na SEOVibes vydat. Po Brighton SEO konečně nějaká konference za hranicemi, která dává smysl.

Velice fajn bylo potkat i pár dalších čechů/slováků v publiku, potkal jsem zase pár nových tváří za což jsem vždy rád. Tak snad příští rok znovu. 🙂

Jak probíhá SEO disco?

Na závěr jsem si dovolil poslední fotečku o tom, že vás možná vždycky zajímalo jak by probíhalo taková diskotéka SEO konzultantů…

… takto to vypadalo krátce po začátku. Každopádně nebylo tam prázdno, když jsem odcházel tak už to jelo v plném proudu a tančilo se. Já jsem však už musel domů, protože jsem letěl prvním letadlem zpět do prahy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *